ایسنا - یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: سفر هیات پارلمانی ایتالیا به ایران زمینه حضور خودروسازان ایتالیایی در ایران را هموار خواهد کرد. شهرام آزادی، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی در این رابطه اظهار کرد: به نظر می‌رسد که سفر هیات پارلمانی ایتالیا به تهران تنها در مورد روابط سیاسی دو کشور نخواهد بود. وی با بیان اینکه در این سفر روابط اقتصادی و صنعتی بین ایران و ایتالیا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به عرف چنین مذاکراتی به نظر می‌رسد که در آن درباره حضور شرکت‌های بزرگ ایتالیایی به‌ویژه خودروسازان این کشور در ایران مذاکره خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نکته مهم آن است که در شرایط فعلی اولین کشورها و به‌طور خاص اولین خودروسازانی که در ایران حاضر شوند سود کلانی برده و می‌توانند جایگاه مناسبی در بازار خودروی ایران پیدا کنند. وی افزود: شرکت خودروسازی فیات ایتالیا نیز در سال‌های گذشته در ایران حضور داشته و تجربه تولید خودرو در ایران را دارد، بنابراین زمینه برای حضور مجدد این شرکت در ایران فراهم است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه سفر هیات پارلمانی ایتالیا نشان می‌دهد که این کشور قصد دارد در روابط خود با ایران تجدیدنظر کند، تصریح کرد: مطمئنا این تجدیدنظر منحصر به روابط سیاسی نبوده و گسترش روابط صنعتی و اقتصادی دو کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.