ایسنا - دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان ضرر و زیان خودروسازان از مرز هزار‌میلیارد تومان گذشته است. احمد نعمت‌بخش در این رابطه اظهار کرد: شش ماهه نخست امسال ایران خودرو ۴۵۰ میلیارد تومان و سایپا ۲۷۳ میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کرد. وی با بیان اینکه با توجه به ادامه شرایط فعلی میزان ضرر‌و‌زیان خودروسازان تاکنون از مرز هزار میلیارد تومان گذشته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال گذشته نیز خودروسازان مجموعا چهار هزار میلیارد تومان زیان کردند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: از ابتدای سال ۹۱ تاکنون میزان ضرر و زیان خودروسازان بیش از پنج هزار میلیارد تومان بوده و این وضعیت بحران نقدینگی در صنعت خودرو را به دنبال داشته است.

وی افزود: به همین دلیل خودروسازان نتوانستند پول قطعه‌سازان را به موقع پرداخت کنند که همین موضوع باعث افت تولید قطعات و در نهایت کاهش تولید خودرو در کشور شده است. نعمت‌بخش با بیان اینکه تضعیف بیشتر صنعت خودروسازی به نفع هیچ‌کس حتی مصرف‌‌کنندگان نخواهد بود، تصریح کرد: افت شدید تولید خودرو موجب افزایش قیمت تمام شده و زیان‌دهی خودروسازان شده است؛ درحالی‌که اگر در سال‌های گذشته قیمت خودرو به درستی تعیین می‌شد وضعیت فعلی رخ نمی‌داد.