گروه خودرو - سال گذشته، سال اتفاقات عجیب برای صنعت خودرو و البته مشتریان این صنعت بود، از آزادسازی ناگهانی قیمت‌ها و باز پس گرفتن آن توسط دولت گرفته تا کاهش ۹۸ درصدی شماره‌گذاری خودروها به دلیل اجرایی نشدن استانداردهای یورو۴ و نصب دو ایربگ از سوی خودروسازان. چنین وضعیتی مشتریان بازار خودرو را در خلاء بی‌تصمیمی قرار داده بود؛ از طرفی با بازپس گرفتن اختیار قیمت‌گذاری از خودروسازان، مشتریان در انتظار کاهش قیمت‌ها بودند، از طرف دیگر اگر در روزهای نزدیک به پایان سال کسی قصد خرید خودرو داشت، به دلیل پلاک نشدن خودروها به تاریخ سال آینده، از خرید پشیمان می‌شد. هر چند پلاک نشدن خودروهایی که در ماه‌های پایانی سال گذشته تولید شده بودند تنبیهی موثر برای خودروسازان نبود و در نهایت باعث تولید محصولاتی مطابق با استانداردهای مصوب دولت نشد، اما در عوض این موضوع باعث متضرر شدن مشتریان و مظلوم‌نمایی خودروسازان برای گرفتن مهلتی دوباره برای اجرای استانداردهای کیفیتی مصوب دولت شد.

حالا نزدیک به یک سال از تمام آن اتفاق‌ها می‌گذرد، هرچند شماره‌گذاری خودروها بعد از مدتی از سرگرفته شد، اما به نظر می‌رسد نگرانی‌ها و ترس‌های مشتریان بازار خودرو هنوز کم نشده است.

مشتریان بازار خودرو همچنان به دلیل کاهش تولید خودروسازان و فاصله قیمتی بین کارخانه تا بازار متضرر می‌شوند و از طرفی کیفیت خودروهایی که سال گذشته به دلیل رعایت نشدن استانداردها شماره نمی‌شدند نیز تغییری نکرده است.

حالا سوالاتی نظیر اینکه قیمت خودرو چه خواهد شد یا امسال نیز داستان شماره‌گذاری مانند سال گذشته تکرار خواهد شد یا نه؟ از سوالات متداول مشتریان است.