ایکوپرس - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شرکای تجاری ایران خودرو باید به گونه‌ای عمل کنند که این شرکت خودروساز از راه همکاری مشترک به هدف‌های مهم خود در زمینه ارتقای کیفیت و تنوع محصولات دست یابد. هاشم یکه زارع با بیان اینکه، شرکایی که چنین انتظاری از آنها می‌رود، لازم است از واحدهای تحقیق و توسعه قوی برخوردار و دانش فنی روز جهان را نیز داشته باشند، تاکید کرد: این شرکا همچنین در همکاری ها، منافع و خواسته‌های ایران خودرو مبنی بر ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها را مورد توجه قرار داده و به عمل برسانند. وی با اشاره به اینکه، جذب و انتقال دانش فنی نوین طراحی و تولید، خواسته اصلی صنعت گران ایرانی است، متذکر شد: صادرات ۳۰ درصد از محصولات تولیدی مشترک با خودروسازان جهانی با شناخت قوانین و تامین نیازهای مشتریان کشورهای هدف نیز مورد تاکید ما است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تولید خودروی جدید، بهبود بهره‌وری و کیفیت در حد کلاس جهانی و به کارگیری توان برون سپاری برای رسیدن به کیفیت جهانی با قیمت رقابتی، از اهداف و برنامه‌هایی است که ایران خودرو تا سال ۲۰۱۷ در زمینه همکاری با خودروسازان جهانی دنبال می‌کند.

یکه زارع با بیان اینکه، ایران خودرو توسعه قوای محرکه و موتور دیزلی و موتورهایی با میزان آلایندگی و مصرف کم و البته فناوری بالا را نیز در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: فعالان صنعت خودروی دنیا در این بخش نیز می‌توانند با این خودروساز ایرانی همکاری داشته باشند. وی همچنین طراحی و توسعه خودروهای هیبریدی و تاسیس مراکز تحقیق و توسعه مشترک، از دیگر برنامه‌های ایران خودرو و از حوزه‌های مورد نظر برای همکاری با شرکت‌های خارجی ذکر کرد.

وی افزود:ضمن اینکه ایران خودرو می‌تواند سایت‌های موجود را به تولید محصولات هر یک از شرکای استراتژیک خود اختصاص داده و شبکه خدمات فروش و پس از فروش اختصاصی این شرکا را نیز ایجاد کند.