ایسنا- نمایندگان پژو در حالی در تهران حاضر و برای آغاز مجدد همکاری رایزنی کردند که به گفته کارشناسان این شرکت شرایط بازگشت به ایران را ندارد. شرکت پژو هم‌اکنون در یکی از بدترین دوره‌های عملکردی خود به سر می‌برد به‌گونه‌ای که فشار مشکلات مالی پژو را واداشته تا به دنبال همکاری با خودروساز دیگری باشد.
حدود دو سال پیش نیز پژو به امید حل مشکلاتش بخشی از سهام خود را به جنرال موتورز واگذار کرد؛ اما این اقدام نه تنها مشکلات این شرکت را حل نکرد بلکه موجب شد پژو بازار ایران را نیز تحت فشار شریک آمریکایی‌اش از دست بدهد.
در این زمینه عدم‌سخنرانی نماینده شرکت پژو در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران نشان داد که هنوز تکلیف این شرکت فرانسوی با خودش معلوم نیست به‌گونه‌ای که از یک سو با حضور در این همایش تمایل خود برای حضور در ایران را ابراز کرده، اما از آن سو احتمالا از ترس واکنش‌ شریک آمریکایی خود از سخنرانی امتناع کرده است.
در این میان با توجه به‌ آنکه فروش بخشی از سهام پژو به جنرال ‌موتورز در دو سال پیش نیز کمکی به این شرکت فرانسوی برای حل مشکلات مالی‌اش نکرد این شرکت هم‌اکنون به دنبال همکاری با شرکت دانگ فنگ چین است.
اگرچه ممکن است همکاری با دانگ فنگ منجر به قطع همکاری پژو با جنرال موتورز و از بین رفتن موانع بازگشت این شرکت فرانسوی به ایران شود؛ اما این احتمال نیز وجود دارد که شرکت دانگ فنگ نیز موانعی را بر سر راه همکاری پژو با ایران ایجاد کند.
ممکن است دانگ فنگ ورود پژو به ایران را منوط به حضور خود به عنوان شرکت واسط در این همکاری کند که البته با توجه به اشتیاق گسترده خودروسازان چینی به بازار ایران این موضوع بعید نخواهد بود.
در این شرایط مدیران پژو در سردرگمی به سر برده و مطمئنا تا رفع ابهامات فعلی نخواهند توانست درباره چگونگی همکاری با خودروسازان ایرانی تصمیم‌گیری کنند هرچند که نمی‌توانند علاقه خود برای حضور مجدد در ایران را نیز پنهان کنند.