روابط عمومی ستاد مدیریت حمل‌‌و‌نقل و سوخت - رییس ستاد مدیریت حمل‌‌و‌نقل و سوخت از وجود۶۰ هزار خودرو تاکسی فرسوده در کشور خبر داد و گفت: این خودروها باید نوسازی شوند که نیازمند همکاری خودروسازان و دستگاه‌های متولی است. سیدمجتبی شفیعی با بیان اینکه ایران‌خودرو تضمینی برای تامین خودروهای تاکسی موردنظر؛ یعنی خودرو سمند نمی‌دهد، افزود: این شرکت تعداد معدودی را پیشنهاد داد که کمتر از نیاز موجود در حمل‌‌و‌نقل عمومی است.

وی اضافه کرد: با ایران‌خودرو درباره خودرو سمند رایزنی کرده‌ایم؛ اما از طرف آنها هنوز هیچ عکس العملی دریافت نشده است. شفیعی گفت: باید خودرویی به عنوان تاکسی معرفی شود تا خصوصیات لازم را داشته باشد.

رییس ستاد مدیریت حمل‌‌و‌نقل و سوخت با تاکید بر اینکه مشکل اصلی ما تامین خودروی تاکسی است، افزود: همه زیرساخت‌ها از جمله ظرفیت‌های نرم‌افزاری، تسهیلات بانکی و افزایش مبلغ کمک بلاعوض دولت برای از رده خارج کردن خوروهای فرسوده را آماده کرده‌ایم؛ اما در کنار تمامی موارد، نیازمند همکاری خودروسازان هستیم.

شفیعی اضافه کرد: به صنعت خودرو نمی‌توان آرمانی نگاه کرد زیرا خودروسازان به دلیل توجیه اقتصادی نمی‌توانند خودروی با کیفیت تر ارائه دهند.