ایسنا - براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، حضور خودروسازان بزرگ کشورهای آلمان، فرانسه، کره و ژاپن در ایران قطعی شده است. تاکنون شرکت‌های بزرگ خودروسازی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره و ژاپن به دعوتنامه ارسال شده برای حضور در همایش بین‌المللی صنعت خودرو پاسخ مثبت داده‌اند. این شرکت‌ها جزو خودروسازان برتر جهانی هستند و برندهای مطرح صنعت خودروی جهان را تولید می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به شرکت خودروسازی بنز اشاره کرد.

گذشته از خودروسازان جهانی حضور قطعه‌سازان صاحب‌نام به ویژه در تولید قطعات خاص نیز در ایران قطعی شده است. ضمن آنکه رییس انجمن جهانی خودروسازان هم در ایران حضور خواهد یافت.

همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نهم آذر (۲۹ نوامبر) در تهران برگزار و طی آن پتانسیل‌های صنعت خودرو و قطعه ایران به جهان معرفی می‌شود.

با توجه به پذیرش دعوتنامه ارسالی از سوی بیشتر خودروسازان بزرگ جهانی، پیش‌بینی می‌شود با برگزاری این همایش، حجم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران افزایش یابد.

برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو با هدف تولید مشترک خودروسازان جهانی در ایران صورت گرفته و دست‌اندرکاران آن با هرگونه واردات خودرو به صورت آماده (CBU) مخالفند.

همزمان با برگزاری همایش صنعت خودرو ایران، نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز در کشور برپا خواهد شد.