ایسنا- مشاور انجمن خودروسازان ایران در حالی از ارائه درخواست پرداخت وام ۵/۱ میلیارد دلاری به خودروسازان خبر می‌دهد که مشخص نیست آیا با این درخواست موافقت خواهد شد یا خیر؟ مشکل کمبود نقدینگی صنعت خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت را واداشته تا از صندوق توسعه ملی بخواهد وام ارزی در اختیار قطعه‌سازان قرار دهد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در درخواست خود اشاره کرده که این وام صرف واردات مواد اولیه خارجی و قطعات منفصله شده و به هیچ وجه در داخل کشور استفاده نخواهد شد.

در این شرایط با توجه به عدم پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید در اردیبهشت‌ماه سال گذشته مشخص نیست که آیا تسهیلات جدید درخواستی به قطعه‌سازان پرداخت خواهد شد یا خیر. داوود میرخانی رشتی - مشاور انجمن خودروسازان ایران - در این زمینه می‌گوید: وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌های مختلف پیگیر تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان و قطعه‌سازان است.

وی با بیان اینکه وام ۵/۱ میلیارد دلاری درخواستی از صندوق توسعه ملی به قطعه‌سازان برای واردات مواد اولیه خارجی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان می‌کند: همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک مرکزی خواسته تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب اردیبهشت ماه سال گذشته را به خودروسازان پرداخت کند.