گروه خودرو - رییس اتحادیه باتری سازان طی نشستی مطبوعاتی در حالی از دپوی ۲۰۰ هزار باتری خودرو در گمرک خبر داد که شرکت توسعه منابع انرژی توان وابسته به وزارت دفاع با ارسال جوابیه‌ای به «دنیای اقتصاد» خبر مذکور را تکذیب کرد. این خبر به نقل از خبرگزاری مهر در صفحه خودرو منتشر شد. جوابیه مذکور به این شرح است: در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» روز چهارشنبه مورخ ۱۰/۷/۹۲ صفحه ۱۶ خبری با عنوان دپوی ۲۰۰ هزار باتری خودرو در گمرک درج شده بود که در این خبر متاسفانه اطلاعات نادرستی مبنی بر عدم توانایی تامین نیازهای باتری خودرویی کشور توسط شرکت‌های داخلی، دو برابر بودن عمر باتری‌های خارجی نسبت به نمونه‌های مشابه ایرانی و نیز گران‌تر بودن قیمت باتری ایرانی نسبت به محصولات خارجی به مخاطب ارائه شده بود. در این راستا ضمن رد کلیه موارد مذکور مراتب مشروحه ذیل به‌عنوان پاسخ جهت درج در همان بخش خبری به اطلاع می‌رسد:

۱- براساس آمارهای ثبت شده و مصوب در وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های تولیدکننده داخلی در حال حاضر توانایی تولید بالغ بر ۱۰ میلیون باتری خودرویی را دارند که این آمار با ظرفیت‌سازی‌های جدید طی ماه‌های آتی رو به افزایش می‌باشد. در این رابطه صدور مجوز صادرات توسط مراجع ذی‌صلاح در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دال بر امکان تولید مازاد بر نیاز کشور می‌باشد.

۲- قیمت کلیه محصولات تولیدی داخل کشور به ازای هر آمپر ساعت کمتر از ۲۸۰۰۰ ریال بوده در حالی که قیمت عمده فروش باتری‌های خارجی به ازای هر آمپر ساعت از ۳۵۰۰۰ ریال به بالا می‌باشد.

۳- باتری‌های تولید داخل دارای یکسال گارانتی و شبکه گسترده خدمات پس از فروش در سراسر کشور بوده در حالی که باتری‌های خارجی عمدتا یا دارای گارانتی ۶ ماهه هستند یا فاقد امکان ارائه هرگونه خدمات پس از فروش نیز می‌باشند.

۴- براساس آزمون‌های صورت گرفته در معتبرترین آزمایشگاه‌ها، باتری‌های داخلی از نظر کیفی و عمر محصول هم‌تراز باتری‌های خارجی موجود در بازار ایران بوده و دارای عملکرد بسیار قابل قبول می‌باشند.

۵- متاسفانه این قبیل گزارش‌های ارائه شده به رسانه‌های مختلف که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است، توسط مراجع واردکننده باتری و صرفا با هدف کسب سود ناشی از عدم شمول باتری‌های خارجی در مکانیزم‌های کنترلی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و عملا در جهت مقابله با تولید داخلی انجام شده که فاقد کارشناسی لازم در حوزه‌های فنی و بازار مصرف می‌باشد.

در این راستا این سازمان به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری در کشور آمادگی لازم جهت ارائه اطلاعات صحیح در این حوزه را دارا می‌باشد.