فارس- عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه چهارشنبه گذشته این شورا گفت: در این جلسه، قیمت جدیدی برای مگان و تندر تعیین نشد و در عین حال، در مورد لزوم برخورد قانونی شورا با خودروسازان متخلف هشدارهایی را دادیم. عیسی امامی با تشریح مسائل مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه، جایگاه قانونی شورای رقابت و لزوم اجرای مصوبات آن مورد تاکید اعضای شورا قرار گرفت و هشدار دادیم در صورتی که شورای رقابت در برخورد با خودروسازان متخلف، کوتاهی کند، مجلس در این مساله ورود پیدا خواهد کرد. وی ادامه داد: شورای رقابت مصوباتی در مورد صنعت خودرو داشته که تاکنون به صورت شفاف اجرایی نشده و این مصوبات معطل مانده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت جایگاه قانونی و فعالیت شورای رقابت و هم‌افزایی برای اجرای مصوبات شورا، تصریح کرد: طی ۳۰ سال اخیر صنعت خودرو ایران طوری عمل کرده که نارضایتی مردم و کارشناسان فنی را به همراه داشته است و این صنعت قابل‌رقابت با خودروسازان خارجی نیست.

امامی با تاکید بر لزوم قرار گرفتن صنعت خودرو ایران در فضایی رقابتی، گفت: قرار شد در نشستی با وزیر صنعت، مسائل مربوط به صنعت خودرو مطرح و بررسی شود.

وی تاکید کرد: شورای رقابت دارای ابزار قانونی برای برخورد با خودروسازان متخلف است که در جلسه روز چهارشنبه بر لزوم استفاده از آن تاکید شد.

وی ادامه داد: آنچه در مردم باعث ایجاد امید شده بود، ورود شورای رقابت به بحث قیمت‌گذاری خودرو بود و در این راستا دستورالعمل جدیدی برای تعیین قیمت خودرو تدوین شد که قیمت خودرو را بر اساس نرخ تورم و شاخص کیفیت مشخص می‌کند. وی با بیان اینکه این دستورالعمل به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است، گفت: در جلسه روز چهارشنبه تاکید زیادی بر لزوم اجرای دستورالعمل قیمت‌گذاری شد.

عضو ناظر شورای رقابت در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه روز چهارشنبه، قیمتی برای تندر و مگان مشخص شد، گفت: خیر قیمتی تعیین نشد، بلکه قرار شد در راستای تعیین قیمت‌ها، برای اجرای دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا اقدام شود. وی تصریح کرد: اگر ببینیم شورای رقابت در اجرای وظایف خود پاسخگو نیست و نمی‌تواند نیازهای قانونی را برطرف کند، مجلس موضوع شورای رقابت را منتفی می‌داند و از طریق دیگری وارد عمل خواهد شد که این حق مجلس است. امامی افزود: این هشدار را در جلسه به اعضای شورا دادیم که اگر قرار باشد شورا به همین روال ادامه فعالیت دهد و ضمانت اجرایی لازم را نداشته باشد، مجلس وارد عمل می‌شود. به گفته وی، شورای رقابت دارای ابزار قانونی لازم برای اجرای مصوباتش است که از آن جمله می‌توان به احکام دادگستری و مجازات‌های تعیین شده برای تخلف‌ها اشاره کرد.