گروه خودرو- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بالاخره پس از گذشت ۸ماه از فراز و نشیب‌های واگذاری تندر-۹۰، سه‌شنبه گذشته در مقام پاسخگویی به متقاضیانی برآمد که با سپرده‌گذاری ۵میلیون تومانی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. هرچند مسوولان پایان سال را مصادف با پایان تمام بلایای این خودروی فرانسوی خواندند اما تا پایان سال به طور میانگین تنها ۵ماه باقی مانده این در حالی است که هنوز برخی از منتخبان قرعه‌کشی مرحله اول نیز موفق به دریافت خودروی ثبت‌نامی خود نشده‌اند.

حال اقدام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گردهم آوردن مدیران عامل سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و رنو پارس و پاسخگویی به افکار عمومی که سه‌شنبه گذشته به وقوع پیوست هر چند دیرهنگام بود اما امری به ظاهر پسندیده محسوب می‌شود.

سازمان گسترش تحت فشار رسانه‌های خبری و ثبت‌نام‌کنندگان تندر-۹۰ سه‌شنبه گذشته برنامه خبری ترتیب داد که به طور گلچین تنها از چند تن از خبرنگاران خبرگزاری‌ها دعوت به عمل آورد و در پایان نیز تنها اخباری منعکس شد که به مذاق هیچ مسوولی بد نیامد و باز هم ثبت‌نام‌کنندگان ماندند و صدها سوال بی‌جواب از عدم تعهد به تعهداتی که با هزینه مردم پاگرفت.

اما این نکته نیز جالب است که اخبار و سوال و پاسخ‌های صورت گرفته در جلسه روز سه‌شنبه تنها در سایت خبرگزاری‌ها موجود بود و تقریبا وقایع جلسه مطبوعاتی سه‌شنبه گذشته در هیچ روزنامه‌ای درج نشد.

اگر متقاضی و یا ثبت‌نام‌کننده‌ای نیز خواستار پیگیری از پاسخ‌های مسوولان بود، می‌بایست به سایت خبرگزاری‌های گلچین شده سری می‌زد تا بداند مسوولان برای آنها چه تصمیمی گرفته‌اند.

در هر صورت روزنامه دنیای‌اقتصاد که پیگیر خبرها و روند تولید خودروی تندر-۹۰، است از خوانندگان صفحه خودرو به دلیل عدم درج اخبار جلسه روز سه‌شنبه پوزش می‌طلبد چرا که این روزنامه نیز از برگزاری چنین جلسه‌ای مطلع نبود.