رییس کمیسیون صنایع و معادن گفت‌: احساس می‌کنم ضرورت چندانی برای ایجاد معاونت خودرو در این وزارتخانه وجود ندارد‌. سید‌حسین هاشمی گفت‌: به این ترتیب باید برای هرکار مهمی در وزارتخانه یک معاونت ایجاد کرد‌. به طور مثال صنایعی مانند سیمان، فولاد و... هیچ‌کدام از صنعت خودرو کمتر نیستند و هرکدام به نوعی در پیشرفت صنعت کشور سهیم‌اند.

وی افزود‌: در این زمینه باید مدیران قوی‌، کارآمد و با تجربه را به کار گرفت‌. با توجه به اینکه دولت و تشکیلات دولتی باید کوچک شود‌، شاید از این لحاظ خالی از اشکال نباشد‌. در این رابطه در طی هفته‌های آینده با سرپرست وزارت صنایع جلسه‌ای خواهیم داشت که این مورد بررسی شده و هدف ایشان را از ایجاد چنین معاونتی در وزارت صنایع جویا خواهیم شد‌.

هاشمی در پایان افزود‌: تنها صنعت خودرو نیست که مهم است، خیلی از صنایع دیگر هم به لحاظ کمی و کیفی و هم به لحاظ ارزش و صادرات هم طراز خودرو هستند و باید برای هرکدام یک معاونت تشکیل داد. ولی به طور کلی اگر مدیریت‌ها تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرند، همین عملکردی را که از معاونت قرار است انتظار داشته باشیم، یک مدیریت خوب می‌تواند انجام دهد.