گروه خودرو- بسیاری از دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان پروژه تندر-۹۰ وعده حل مشکلات این خودروی پردردسر را در آینده‌ای نزدیک به ثبت‌نام‌کنندگان داده‌اند.

شرکت پارس خودرو طی هفته گذشته با ارسال نمابری به رسانه‌های خبری از آمادگی خود برای واگذاری خودروهای ثبت‌نامی تندر-۹۰ و همچنین قرعه‌کشی مرحله سوم خبر داده و در همین حال منوچهر منطقی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو نیز در مراسم تحویل اتوبوس‌های تولید شده از محل تبصره ۱۳ به ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام قرعه‌کشی مرحله سوم را وعده کرده است. آنچه از اظهارنظرهای صورت گرفته پیداست، ظاهرا مشکل تامین قطعه برای خودروی مذکور حل شده که دست‌اندرکاران تولید آن این‌چنین به صراحت از واگذاری و انجام مرحله سوم قرعه‌کشی سخن می‌گویند اما روز گذشته یک منبع آگاه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما تاکید کرد که مشکل تامین قطعات مورد نیاز تندر-۹۰ هنوز حل نشده و رنو پارس نیز در این زمینه به دنبال چاره‌ای است که بتواند وضعیت تولید خودروی مذکور را سر و سامان دهد.

این منبع آگاه ضمن اظهار شگفتی از دو شرکت تولیدکننده تندر-۹۰ مبنی بر اعلام آغاز تولید انبوه این خودرو تاکید کرد که خودروی تندر-۹۰ نمی‌تواند با قطعات ناقص به تولید برسد و رنو پارس همچنان در تدارک تهیه قطعات مورد نیاز است.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت که تاکنون رنو پارس نتوانسته به تعهدات خود مبنی بر تامین قطعات عمل کند و این مشکل به دلیل مسائل جاری همچنان پابرجاست.