ایسنا - مشاور ارشد مدیریت ایران خودرو در خصوص افزایش قیمت اخیر خودرو در بازار تاکید کرد: خودروسازان در افزایش قیمت خودرو نقشی نداشته‌اند.

جواد نوری، مشاور ارشد مدیریت ایران‌خودرو، با بیان این مطلب افزود: به نظر من این افزایش قیمت مبتنی بر رفتار خودروساز نبوده، بلکه مبتنی بر رفتار بازار بوده است. البته خیلی از خودروسازان در آن نقشی نداشته‌اند که دلیل آن را می‌توان در رفتار نقدینگی مردم جست‌وجو کرد که در مقاطع مختلف به سمت کالاهای خاصی سوق می‌یابد.

حسن کابلی، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و معادن، نیز چندی پیش در خصوص افزایش قیمت برخی خودروها گفته بود که تغییرات قیمتی در برخی از انواع خودروها به دلیل عملکرد دلالان و دست گردانی خودرو بین عوامل فروش به وجود آمده است. او تاکید کرده بود: با توجه به موازنه‌ای که بین افزایش تقاضا برای خرید خودروهای کم‌مصرف و گازسوز و همچنین کاهش تقاضای عمومی برای خرید خودرو ناشی از سهمیه‌بندی بنزین به وجود آمده است، عوامل تعیین‌کننده قیمت خودرو چندان تغییر نکرده‌اند و در مجموع افزایش قیمت کلی روی همه خودروها نداشته‌ایم. کابلی با اشاره به این‌که قیمت‌های خودرو در شبکه فروش خودروسازی همان قیمت‌های اسفند سال گذشته است، توضیح داده بود: ممکن است در مقطعی کوتاه و توسط عوامل غیررسمی خارج از شبکه فروش قیمت برخی از انواع خودرو در بازار افزایش یافته باشد که ناشی از عملکرد این افراد و مبادی غیررسمی است، اما در مجموع چنین افزایش قیمتی برای همه خودروها وجود ندارد.