واحد مرکزی خبر- براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه، امسال به ۳۸۰‌هزار متقاضی تبدیل کارگاهی دوگانه سوز کردن خودرو یارانه تعلق می‌گیرد.

عباس کاظمی مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اعلام این خبر گفت: براساس فراخوانی که سه ماه پیش داده شد، از خودروهای تاکسی، وانت، راهی، آژانس و خودرو جانبازان، بیماران خاص و دولتی متقاضی تبدیل کارگاهی به دوگانه سوز ثبت نام به عمل آمد. وی افزود: غیر از خودروهای دولتی، تاکنون ۳۸۰‌هزار خودرو در این فراخوان ثبت‌نام کرده‌اند و تبدیل کارگاهی این خودروها به دوگانه سوز آغاز شده است.

کاظمی درباره یارانه اختصاص یافته به این خودروها گفت: یارانه دولتی با توجه به نوع خودرو، از ۵۶۰‌هزار تومان تا یک‌میلیون و چهارصد‌هزار تومان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یارانه به خودروهای دولتی تعلق نمی‌گیرد، افزود: برای ثبت‌نام تبدیل کارگاهی خودروهای دولتی به دوگانه سوز، فقط نامه رییس امور اداری هر ارگان دولتی به سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کافی است. مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت همچنین درباره دوگانه سوزکردن خودروهای شخصی گفت: برای دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی نیز طی فراخوانی که تا ۲۲ مهر امسال فرصت آن تمدید شده است.