عملیات فاز دوم توسعه سایت تولید سمند در بلاروس مهرماه جاری آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی ایران‌خودرو، این شرکت در تلاش برای ایفای نقش جدی‌تر در بازار خودرو روسیه و اروپای شرقی برنامه توسعه فاز دوم سایت تولید سمند در کشور بلاروس را در مهرماه امسال به اجرا در می‌آورد. حبیب‌ا... محمدی، مدیر پروژه سمند بلاروس با اعلام این مطلب اظهار داشت‌: در این فاز سالن‌های بدنه و رنگ با ‌سرمایه‌گذاری ۷۵‌میلیون دلار احداث می‌شود و بخش اعظم این ‌سرمایه‌گذاری توسط شرکای خارجی کارخانه تولید سمند بلاروس صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این فاز که عملیات اجرایی آن در ماه مه ۲۰۰۹ میلادی به پایان می‌رسد، ظرفیت تولید این کارخانه به ۲۰‌هزار دستگاه سمند در سال خواهد رسید.

وی در همین حال خبر داد که طی مدت سه سال پس از بهره‌برداری ازفاز دو کارخانه تولید سمند بلاروس امکان تولید ۶۰‌هزار خودروی سمند در سایت مذکور فراهم می‌شود.

محمدی تصریح کرد‌: برنامه‌ریزی کارخانه تولید سمند در بلاروس عرضه این خودرو به روسیه و سایر کشورهای منطقه است که دارای زمینه‌های مناسبی برای توسعه هدف‌های صادراتی ایران‌خودرو هستند.

وی تاکید کرد که روسیه یک بازار مهم برای سایت تولید سمند بلاروس به شمار می‌رود و تاکنون ۹۵۰۰دستگاه از این خودرو را در بازار این کشور به فروش رسانده‌ایم‌.سایت تولید سمند بلاروس سال گذشته به بهره‌برداری رسید.