گروه خودرو- تحویل فوری خودروهای دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا تنها با دستور مستقیم مدیرعامل این دو شرکت امکانپذیر است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: با توجه به پایان یافتن سهمیه تولید محصولات بنزین‌سوز خودروسازان، تحویل فوری خودروها با محدودیت روبه‌رو شده و همین امر پیگیری مستقیم منطقی و قلعه‌بانی مدیرعامل‌های ایران‌خودرو و سایپا را در پی داشته است. وی تصریح کرد: البته کمبود کیت و مخزن نیز جهت تولید خودروهای دوگانه‌سوز مشکل دیگری در این زمینه است.

اما اگر بخواهیم ریشه مشکلات به وجود آمده در تحویل فوری خودروها را پیدا کنیم به طور قطع باید آن را در محدودیت در نظر گرفته شده برای تولید محصولات بنزین‌سوز توسط خودروسازان جست‌وجو کرد. زیرا طبق مصوبه چندماه پیش ستاد تبصره ۱۳ دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا، تنها مجازند ۳۰درصد محصولات خود را به صورت بنزین‌سوز تولید کنند و باقیمانده ظرفیت تولیدشان را باید اجبارا به تولید خودروهای دوگانه‌سوز اختصاص دهند. در حال حاضر نیز سهمیه در نظر گرفته شده برای تولید محصولات بنزین‌سوز این دو شرکت پایان یافته است که این مساله موجب به تاخیر افتادن تحویل به اصطلاح فوری خودروها شده است.

اما این موضوع که تنها با دستور مستقیم مدیرعامل امکان تحویل فوری خودرو امکان‌پذیر است، موضوع قابل‌توجهی است.

بدین معنی که مردم عادی و یا مشتریان معمولی عملا امیدی به دریافت خودروی موردنظر خود نخواهند داشت چرا که دستور مستقیم شخص مدیرعامل جهت رفع تقاضای یک مشتری، در سیستم مدیریتی کشور چندان مرسوم نیست و متقاضیان خرید و دریافت خودرو یا باید منتظر در نظر گرفتن سهمیه جدید برای خودروسازان جهت تولید محصولات بنزین‌سوز بمانند و یا اینکه به تحویل خودروی دوگانه‌سوز بدون کیت و مخزن رضایت دهند که البته این مورد نیز دارای مشکلات و شرایط خاص خود است چرا که تقاضا برای این نوع تولیدات نیز با توجه به سهمیه‌بندی بنزین بالا رفته است.