گروه خودرو- کاهش طول عمر خودرو و قطعات آن موجب شد که شرکت ایران‌خودرو برای جلوگیری از استهلاک موتورهای دوگانه سوز، سامانه سوخت‌رسانی این نوع از محصولات را هوشمند کند. به گفته برخی از کارشناسان صنعت خودرو گازسوز کردن خودرو منجر به کاهش عمر موتور و افزایش خوردگی قطعات می‌شود و همچنین راندمان خودرو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، به گفته مسوولان شرکت ایران‌خودرو با نصب سیستم جدید سوخت رسانی بر روی محصولات جدید پس از مدت مشخصی که خودرو با گاز حرکت کرد، به صورت خودکار در ادامه مسیر سوخت خودرو از گاز به بنزین تبدیل می‌شود. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که استفاده از گاز به عنوان سوخت خودرو در دراز مدت موجب کندی حرکت موتور می‌شود و استهلاک موتور را افزایش می‌دهد.

غلامرضا حاجی‌خانی، مدیر تضمین کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو روز گذشته در گفت‌وگو با سایت جامع نیوز اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که با سامانه جدید سوخت رسانی برطرف می‌شود، این است که وقتی خودرو برای طولانی مدت با سوخت گاز حرکت کند، عمل روانسازی در موتور انجام نمی‌شود و در دراز مدت موجب مستهلک شدن موتور خودرو می‌شود که این مشکل به وسیله سامانه جدید برطرف خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلات خودروهای گازسوز افت توان خودرو است که تاکنون هیچ راهکاری برای این موضوع پیدا نشده است. برخی کارشناسان تولید موتور پایه گازسوز و نصب آن بر روی خودرو را یکی از راهکارهای کاهش افت توان خودرو می‌دانند. به اعتقاد این کارشناسان موتورهای پایه گازسوز از نظر متالوژیکی و طراحی صرفا برای خودروهای گازسوز طراحی شده و به این واسطه مشکلات این خودروها تا حدودی کاهش خواهد یافت.