جامع نیوز - توقف فروش نقدی محصولات ایران‌خودرو به‌جز ۲۰۶ اس‌دی عامل افزایش قیمت تولیدات این شرکت در ۶ ماه اخیر بوده است.

بنابر اظهارات مسوولان ایران‌خودرو انجام تعهدات قبلی، نقش موثری را در توقف فروش فوری محصولات این شرکت ایفا کرده است. بنابراین گزارش و براساس قیمت فروش انواع خودروها در ۶ ماه ابتدای سال جاری بازار خودرو با افزایش قیمت شدید مواجه شده است. این گزارش می‌افزاید: در میان محصولات ایران‌خودرو بیشترین افزایش قیمت مربوط به پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ بوده است که قیمت آن نسبت به ۶ ماه گذشته ۶۴۰‌هزار تومان افزایش داشته است.

در ۶ ماه ابتدایی سال جاری پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با ۵۵۰‌هزار تومان و پژو پارس با ۴۰۰‌هزار تومان افزایش قیمت مواجه شده است و قیمت پژوGLX و آردی نیز ثابت مانده است. خودروی پژو ۲۰۶ اس‌دی تنها محصول ایران‌خودرو به حساب می‌آید که با کاهش قیمت مواجه شده است و قیمت حاشیه بازار برای این محصول تا ۸۰۰‌هزار تومان کاهش یافته است، به همین علت فروش نقدی محصولات ایران‌خودرو، از ابتدای سال جاری محدود به این خودرو شده است. تحلیل شرایط فوق بیانگر آن است که خودرو ۲۰۶ اس‌دی از زمان اولین عرضه نتوانسته است در بازار خودرو جایگاه مطلوب خود را بیابد و با وجود کاهش قیمت ۸۰۰‌هزار تومانی و تبلیغات فراوان این شرکت با تقاضای چندانی در بازار مواجه نیست.