سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: با دستور رییس جمهوری معاونت خودرو در وزارت صنایع و معادن ایجاد می‌شود. «علی‌اکبر محرابیان» روز گذشته در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، افزود: یکی از متخصصان صنعت خودروسازی کشور برای تصدی این پست مشخص شده است و طی هفته آینده حکم ایشان صادر خواهد شد. وی در مورد بدهی سه هزار میلیارد تومانی ایران خودرو به بانک‌ها و درخواست رییس‌جمهوری برای پرداخت این بدهی، اظهار داشت: ایران خودرو بدهی‌های زیادی به نظام بانکی و منابع خارج از سیستم بانکی دارد. اگر بتوانیم فروش این شرکت را افزایش دهیم و محصولات جدیدی به بازار عرضه کنیم، این شرکت قادر به پرداخت بدهی‌های خود خواهد بود.

محرابیان یکی از برنامه‌های جدی برای صنعت خودروسازی را توسعه صادرات عنوان نمود که به افزایش نقدینگی خودروسازان و در نتیجه پرداخت بدهی از سوی آنان کمک خواهد کرد. وی در پاسخ به انتقاد برخی کارشناسان صنعت خودرو که بدهی‌های زیاد ایران خودرو را ناشی از تعیین تکالیف دستوری از سوی دولت و شرکت در طرح‌های کم بازده اقتصادی می‌دانند، گفت: برای استفاده از تسهیلات بانکی سودآوری طرح‌ها و بازگشت سرمایه آنها بررسی می‌شود. بنابراین تمام طرح‌ها و پروژه‌های شرکت‌های خودروسازی سودآور است. سرپرست وزارت صنایع وجود بدهی شرکت‌ها را طبیعی دانست و گفت: مهم این است که تراز مالی بدهی‌های این شرکت‌ها در وضعیت خطرناک نباشد.

محرابیان تصریح کرد: در ایران خودرو مدیریت باید تقویت شود و طرح‌های آتی این شرکت به مرحله‌ای برسد که سودآور باشد.وی همچنین اشاره کرد که طرح جامع خودرو تا ۱۵ روز دیگر اعلام عمومی می‌شود.