گروه خودرو- چهارشنبه گذشته در جلسه معارفه رییس کل بانک مرکزی که با حضور غیرمنتظره محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری برگزار شد، وی با اشاره به اینکه دوسوم از تسهیلات بانکی مطالبات ثابت است، تاکید کرده که شرکت ایران‌خودرو با سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، یکی از شرکت‌هایی است که پول بانکی را بلوکه کرده است. محمود احمدی‌نژاد، در این جلسه افزوده است که طی دیداری با مسوولان ایران‌خودرو به آنها تذکر داده که برای چه پول مردم را بلوکه کرده‌اید... این رقم می‌تواند در اختیار سایر بخش‌های تولید قرار گیرد.

هرچند مسوولان شرکت ایران‌خودرو ترجیح دادند که در مقابل سخنان احمدی‌نژاد سکوت کرده و دلایل اخذ وام سه هزار میلیارد تومانی از بانک‌ها را فعلا مسکوت بگذارند اما داوود میرخانی رشتی، دبیر پیشین انجمن خودروسازان روز گذشته با ارسال نمابری به روزنامه دنیای اقتصاد از منوچهر منطقی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خواسته است که به طور صریح به رییس‌جمهور بگوید که وام اخذ شده را در راستای دستورات دولت در سفرهای استانی، جهت دستورات دولت در ایجاد برند ملی و موتور ملی و همچنین دستورات دولت در ایجاد سایت در کشورهای دیگر هزینه کرده است.

هرچند این سرمایه‌گذاری‌ها نیز تاکنون بازگشت سرمایه‌ای نداشته و احتمالا تا چند سال آینده نیز نخواهد داشت.

میرخانی رشتی با تاکید بر این نکته که در‌حال‌حاضر تمام شرکت‌های بزرگ دنیا با پول بانک‌ها امورات خود را می‌گذرانند، عنوان کرده است که ۸۵درصد نیازهای مالی شرکت‌ها از طریق بانک‌ها و سایر منابع مالی تامین می‌شود و اخذ وام توسط شرکت ایران‌خودرو نیز در همین راستا صورت گرفته است.