گروه خودرو- سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امکان مشارکت بخش‌خصوصی برای ایجاد کارگاه‌های نصب سیستم سی‌ان‌جی بر روی خودروهای شخصی با تدوین نظامنامه‌ای در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت فراهم شد. سازمان بهینه‌سازی مصرف در این اطلاعیه عنوان کرده است که به منظور تحقق اهداف اصل۴۴ قانون اساسی در راستای سیاست‌های دولت و اجرایی کردن تصمیمات هیات نمایندگان ویژه رییس جمهور در ستاد تبصره۱۳ قانون بودجه ۱۳۸۶ کل کشور، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اقدام به تدوین نظامنامه مشارکت بخش‌خصوصی در تبدیل کارگاهی خودروهای شخصی به دوگانه‌سوز کرده است.

متقاضیان بخش‌خصوصی که تمایل به احداث کارگاه‌های سی‌ان‌جی برای تبدیل خودروهای شخصی دارند، باید از توان مالی و فنی لازم برای تامین تجهیزات با کیفیت فضای کافی و مناسب برای احداث کارگاه نیروی انسانی متخصص و امکانات لازم برای ارائه خدمات ضروری پس از تبدیل خودرو برخوردار باشند.

در حال حاضر در ۴۶شهر کشور ۱۴۵کارگاه نصب سی‌ان‌جی وجود دارد که بخش‌خصوصی در این خصوص هیچ نقشی نداشته است.

پس از اعلام حذف یارانه دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت تصمیم به فعال کردن بخش‌خصوصی در این زمینه گرفته این در حالی است که سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در اطلاعیه خود تاکید کرده هیچ یارانه‌ای در این بخش به متقاضیان تامین تجهیزات و ایجاد کارگاه‌های تبدیل و همچنین مالکان خودروهای شخصی پرداخت نخواهد شد.

متقاضیان بخش‌خصوصی که تمایل به احداث کارگاه‌های سی‌ان‌جی برای تبدیل خودروهای شخصی دارند، می‌توانند ضمن مراجعه به سایت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نشانی www.IFCO.ir برای تکمیل تقاضانامه مربوط اقدام کنند.