پیشنهاد دوگانه سوز کردن تمامی خودروهای تولیدی در حالی از سوی دولت نهم ارائه شده است که مردم هنوز نسبت به ایمنی این نوع خودروها و مشخصا تبعات اضافه شدن وزن کپسول هنوز آگاهی کافی ندارند.

برخی از مردم خودروهای دوگانه سوز را بمب متحرکی می‌دانند که با کوچک‌ترین ضربه‌ای منفجر خواهد شد. اما مسوولان و کارشناسان صنعت خودرو با ارائه مستندهای علمی تا حدودی این شائبه را برطرف کرده‌اند.

این در حالی است که اضافه وزن کپسول در خودروهای گازسوز مشغله فکری دیگری است که دارندگان خودروهای مذکور را نگران کرده است.

برخی از دارندگان خودروهای گازسوز معتقدند که وزن اضافه کپسول موجب بر هم خوردن تعادل خودرو و به وجود آمدن مشکلات بسیاری می‌شود.

علیرضا فیض‌بخش، معاون ساخت و تولید شرکت ساپکو در خصوص اضافه بار خودروهای گازسوز ایران خودرو معتقد است حداکثر بار اضافی محصولات گازسوز ایران‌خودرو بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم است و اضافه وزن چند صد کیلویی مخازن گاز صحت ندارد.

علیرضا فیض‌بخش افزود: ایران‌خودرو برای تحمل این وزن اضافی در محصولات گازسوز تغییراتی اعمال و اکسل و ترمز خودروها را اصلاح کرده است.

وی تصریح کرد: برای مثال وزن مخزن خودروی پژو روآ ۶۰ کیلوگرم است که ۳ تا ۴ کیلوگرم گاز در آن جا می‌گیرد و در مجموع وزن این مخزن به وزن یک سرنشین نمی‌رسد.

فیض‌بخش دستکاری مخازن گاز به منظور نصب مخازن سبک‌تر بر روی خودروها را عملی نادرست ذکر کرد و هشدار داد: تعویض مخازن امری تخصصی بوده و مسوولیت هر گونه دستکاری مخزن و عواقب بعدی آن به عهده مالک خودرو است.