گروه خودرو- با اعلام عدم ایمنی پراید در سال گذشته از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی و کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شرکت سایپا اعلام کرد که به منظور افزایش ایمنی خودروی پراید در سال جاری، این خودرو به سیستم ترمز ABS مجهز خواهد شد. روز گذشته محسن جوان، مدیر صادرات سایپا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری پراید را با سیستم ترمز ABS به بازار عرضه خواهیم کرد و برای نصب کیسه هوا بر روی این خودرو نیز برنامه‌ای در نظر گرفته شده است.

تکنولوژی خودروی پراید که در حال حاضر با توجه به قیمت مناسب آن با تقاضای بسیار در بازار مواجه شده است، متعلق به دهه ۹۰میلادی است. طراحی این خودرو که حدود ۲۰سال از زمان آن گذشته پراید را به خودرویی با تکنولوژی قدیمی تبدیل کرده است.

با این حال احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل شرکت سایپا چندی پیش خبر از توقف تولید این خودرو تا سال ۱۳۹۰ داد و اعلام کرد که پراید جدید با نام پراید ۱۳۲ جایگزین این خودروی قدیمی خواهد شد.

به گفته مسوولان شرکت سایپا، پراید ۱۳۲ که طی چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد. با طراحی و تکنولوژی جدید به تولید خواهد رسید و به منظور برطرف کردن مشکل ایمنی پراید، این خودرو به سیستم ایمنی جدید مجهز خواهد بود.