دنیای اقتصاد- روند افزایش قیمت خودرو پس از گذشت یک ماه از زمان سهمیه‌بندی بنزین متوقف شده است. همزمان با آغاز سهمیه‌بندی بنزین، قیمت خودروهای کم‌مصرف و دوگانه‌سوز با افزایش چشمگیری مواجه شد. در این مدت خودروی پراید دوگانه‌سوز با افزایش یک میلیون تومانی و خودروی MVM نیز با افزایش ۸۰۰ هزار تومانی روبه‌رو بودند. پس از چندین هفته افزایش قیمت:

بازار خودرو با رکود مواجه شد

گروه خودرو - روند افزایش قیمت خودرو پس از گذشت یک ماه از زمان سهمیه‌بندی بنزین متوقف شده است.

همزمان با آغاز سهمیه‌بندی بنزین قیمت خودروهای کم‌مصرف و دوگانه‌سوز با افزایش چشمگیری مواجه شد. در این مدت خودروی پراید دوگانه‌سوز با افزایش یک میلیون تومانی و خودروی MVM نیز با افزایش ۸۰۰هزار تومانی روبه‌رو بودند.

حال پس از گذشت یک ماه به اعتقاد فعالان بازار خودرو، قیمت‌ خودروهای کم‌مصرف و دوگانه‌سوز در بازار با رکود مواجه شده است و خودروهای پرمصرف نیز تا حدودی کاهش قیمت داشته‌اند. به اعتقاد برخی کارشناسان صنعت خودرو با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور تولید خودروهای دوگانه‌سوز و تامین کیت و کپسول موردنیاز از سوی خودروسازان قیمت انواع خودروهای دوگانه‌سوز که با سهمیه‌بندی بنزین با افزایش مواجه شده‌اند کاهش خواهد یافت. همه ساله با آغاز تعطیلات تابستان قیمت انواع خودروهای داخلی به دلیل آغاز مسافرت‌های تابستانی افزایش پیدا می‌کرد اما امسال علاوه‌بر آغاز تعطیلات تابستانی سهمیه‌بندی بنزین نیز بازار خودرو را با افزایش قیمت مواجه کرد.

برخی فعالان بازار خودرو نیز معتقدند که با پایان فصل تابستان و گذشت چند ماه از زمان سهمیه‌بندی بنزین قیمت خودرو متعادل خواهد شد.

طبق گفته فعالان بازار خودرو طی هفته گذشته پراید بنزین سوز ۷میلیون و ۳۰۰تا۴۰۰هزار تومان معامله شده و مدل دوگانه‌سوز این خودرو نیز که طی این مدت افزایش قیمت بسیاری داشته است از ۸میلیون تا ۸میلیون و ۲۵۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز که با کمبود در بازار مواجه است با قیمت ۱۲میلیون و ۵۵۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. پژو ۴۰۵بنزین سوز هم ۱۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان قیمت دارد. پژو روآ هم در بازار آزاد از ۸میلیون و ۶۵۰هزار تومان تا ۹میلیون و ۱۰۰هزار تومان به صورت با مخزن و بدون مخزن به فروش می‌رسد. سمند معمولی تک سوز نیز حدود ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت داشته و سمند دو گانه سوز هم با قیمت‌های در حدود ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله می‌شود.