گروه خودرو- یکی از اهداف اساسی ستاد تبصره (۱۳) اجرای جامع و کامل طرح خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور است. طرحی که از زمان اجرای آن تاکنون با مشکلات و کمبود‌های بسیاری چه در زمینه اسقاط خودروها و چه در زمینه جایگزینی آنها با خودروهای دوگانه‌سوز، روبه‌رو بوده است. به تازگی نیز شایعه استفاده مجدد از قطعات خودروهای اسقاطی ستاد تبصره (۱۳)، را با دردسر جدیدی مواجه کرده است. شایعه‌ای که دامنه آن خودروی تندر-۹۰ را هم گرفت که البته با تکذیب رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع روبه‌رو شد.

حال این بازار داغ شایعه‌ سبب شده است که نمایندگان ویژه رییس‌‌جمهور در ستاد تبصره (۱۳) به ابلاغ دو مصوبه جدید بپردازند.

براساس این مصوبات هرگونه فروش یا واگذاری خودروهای فرسوده دستگاه‌های اجرایی به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است. ظاهرا مسوولان ستاد نیز به امکان استفاده مجدد از خودروهای فرسوده و به کارگیری قطعات آن در سایر خودروها توسط افراد سودجو آگاه هستند.

البته در این میان نباید از وظیفه و نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده نیروی انتظامی جهت پیشگیری از این اقدامات و برخورد قانونی با متخلفان در صورت احراز تخلف غافل ماند. به همین لحاظ نیز در مصوبه دیگر ستاد تبصره (۱۳) نیروی انتظامی موظف شده است که با همکاری و نظارت بر مراکز اسقاط اقدامات پیشگیرانه برای عدم استفاده دوباره از خودروهای فرسوده و قطعات آن را لحاظ و با افراد سودجویی که در این زمینه خلافکاری آنها محرز شده است، برخورد کند.

این مصوبه از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای اجرا ابلاغ شده است.