گروه خودرو- صدرو مجوزهای بی‌رویه تولید موتورسیکلت طی سال‌های گذشته وزارت صنایع و معادن را بر آن داشت تا صدور مجوز به موتورسیکلت‌سازان را ساماندهی کند.

حبیب ا... محمودان، عضو هیات‌مدیره سندیکای موتورسیکلت‌سازان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: وزارت صنایع و معادن هم‌‌اکنون بررسی صدور مجوز برای موتورسیکلت‌سازان را در دستور کار دارد و در صورت اصلاح مجوزهای ساخت موتورسیکلت، تعداد سازندگان موتور کاهش خواهد یافت. به گفته محمودان در سال‌های گذشته از حدود ۱۶۰واحد تولیدکننده موتورسیکلت در کشور بیش از دو سوم آنها تعطیل شده‌اند و در حال حاضر تنها ۴۰واحد تولیدکننده در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

محمودان با اشاره به اهمیت دفترچه تایید قطعات برای صدور مجوز ساخت موتورسیکلت عنوان کرد: وزارت صنایع و معادن باید دفترچه COP (تاییده قطعات) را جزو الزامات برای صدور مجوز ساخت موتورسیکلت قرار دهد تا به این وسیله موتورسیکلت‌سازان متعهد شوند که قطعات ساخت موتور را از مراکز معتبر تهیه کنند.محمودان در خصوص تاییده COP (تاییدیه‌ای قطعه) اظهار داشت: در صنعت موتورسیکلت‌سازی تاییدیه‌ای به نام COP وجود دارد که این تاییده موتورسیکلت‌سازان را موظف می‌کند نام قطعه‌سازی را که قطعه را از آن خریداری می‌کند در دفترچه‌ای لحاظ کند.

همچنین موتورسیکلت‌ساز باید خط مونتاژ و خط رنگ را نیز برای خود تعریف کرده باشد و در صورتی که وزارت صنایع و معادن با این تاییده اقدام به صدرو مجوز کند بسیاری از مشکلات صنعت موتور سیکلت‌سازی بر طرف خواهد شد.