ایسنا - ایران خودرو قصد دارد امسال ۲۱۰‌هزار دستگاه خودرو را جایگزین خودروهای فرسوده کند.

این شرکت در سال گذشته ۱۲۲‌هزار دستگاه خودرو فرسوده را با خودروهای نو جایگزین کرد. البته تعهدات این شرکت در سال گذشته خروج ۱۳۷هزار دستگاه خودرو بوده است.

در طرح جدید نیز این شرکت قصد دارد ون تندر به دارندگان تاکسی‌های فرسوده و پژو روآ، پژو۴۰۵، پژو ۲۰۶ صندوقدار، سمند و وانت پیکان به صاحبان خودروهای فرسوده تحویل دهد. طبق اعلام، در طرح جدید خروج خودروهای فرسوده قرار است خودروهای سواری بالای ۳۰‌سال سن، خودروهای تاکسی بالای ۱۵‌سال سن و وانت بالای ۲۰‌سال سن به همراه خودروهای شش و هشت سیلندر بالای ۲۵‌سال سن جایگزین شوند. در این طرح ۶۰‌هزار دستگاه خودرو با موتور پایه‌گازسوز (موتور ملی) به مشتریان تحویل داده می‌شود.

قرار بود در سال گذشته ۲۵۰هزار دستگاه خودرو فرسوده جایگزین شود که در حدود ۲۳۰‌هزار دستگاه توسط ایران خودرو و سایپا از رده خارج و خودرو نو جایگزین آنها شد. امسال نیز قرار است حدود ۳۰۰‌هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شود و از طرفی دولت برنامه‌ریزی کرده است که تا پایان سال تمامی تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج کند که بنابراین از ابتدای سال آینده هیچ تاکسی بالای ۱۵‌سال سن در کشور نخواهیم داشت.