روابط عمومی ایران‌خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه نمونه اولیه خودرو ارزان قیمت ۶‌میلیون تومانی در اواخر امسال خبر داد.

منوچهر منطقی، در ادامه گفت: با همکاری یک خودروساز چینی به دنبال تولید خودروی کوچک و کم مصرفی هستیم که در هر ۱۰۰‌کیلومتر زیر ۵‌لیتر مصرف سوخت داشته باشد. وی همچنین در خصوص تولید خودروهای اتوماتیک، اظهار داشت: کشش بازار این خودروها افزایش یافته و به همین دلیل خودروهای سمند و پارس و ۴۰۵ با گیربکس اتوماتیک از آذرماه به بازار عرضه خواهد شد. وی تقاضای بازار خارجی را عامل مهمی در طراحی و توسعه محصولات جدید عنوان کرد و افزود: سمند سورن نمونه بارزی از طراحی و تولید خودرو بر اساس نیاز بازار خارجی در ایران خودرو است زیرا که تقاضا برای چنین خودرویی با این حجم از امکانات ایمنی و آسایش سرنشین در داخل کشور وجود نداشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: تا شهریور ماه امسال در تولید سمند ۱۰۰‌درصد خودکفا خواهیم شد و خودروی پارس نیز تا پایان امسال به‌طور کامل داخلی سازی خواهد شد.

وی در خصوص چشم‌انداز صادرات قطعه از ایران خودرو گفت: تا سال ۱۳۹۴ به رقم صادرات دو میلیارد دلاری قطعات خودرو دست خواهیم یافت.