گروه خودرو- ثبت‌نام از مالکان تاکسی‌های فرسوده تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفته جاری تمدید شد و مالکان سواری‌های کرایه بین‌شهری و تاکسی‌های فرسوده تا پایان روز ۱۵ مردادماه می‌توانند به منظور ثبت‌نام از خودروی فرسوده خود اقدام کنند.

مهدی داداشی مجری جایگزینی خودروهای فرسوده روز گذشته با اعلام این خبر عنوان کرد: این اقدام براساس هماهنگی انجام شده و با توجه به درخواست مالکان سواری‌های کرایه بین‌شهری و تاکسی‌های فرسوده صورت گرفته است. طی‌ سال‌های گذشته سازمان تاکسیرانی برنامه‌های بسیاری را به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور به اجرا گذاشت که این طرح‌ها به دلیل نبود هماهنگی بین شرکت‌های خودروسازی و سایر ارگان‌ها با شکست مواجه شد و بسیاری از مالکان تاکسی‌های فرسوده پس از تحویل تاکسی فرسوده خود چندین ماه در انتظار تحویل تاکسی نو می‌ماندند که این امر مشکلات بسیاری را برای این دست از تاکسیداران به وجود می‌آورد و موجب شد که مالکان تاکسی‌های فرسوده از طرح‌های نوسازی تاکسی‌های فرسوده

استقبال نکنند.

بر همین اساس سازمان تاکسیرانی طرح کلید به کلید تاکسی‌های فرسوده و جایگزینی آن با تاکسی‌های نو را مطرح کرد که متاسفانه این طرح به دلیل ناهماهنگی اجرایی نشد، حال ثبت‌نام از تاکسی‌های فرسوده در حالی تمدید شده که مالکان می‌بایست با تاخیر یک ماهه تا ۴۵روزه تاکسی‌های نو خود را تحویل بگیرند.

سال گذشته و پس از تشکیل ستاد تبصره ۱۳ و اجرایی شدن طرح نوسازی خودروهای فرسوده این ستاد برنامه ویژه‌ای را برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در برنامه کاری خود قرار داد تا شاید با تحویل به موقع تاکسی‌های فرسوده بتوانند تاکسیداران را نسبت به نوسازی تاکسی‌های فرسوده جلب کنند که تاحدودی نیز در این امر موفق بودند و تاکسیداران از این طرح استقبال خوبی صورت دادند.

روز گذشته یکی از مسوولان سازمان تاکسیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اینکه طرح کلید به کلید در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: این طرح سال گذشته مطرح شد، اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که مالکان تاکسی‌های فرسوده باید چه مدت زمانی را در انتظار تاکسی نو باشند، عنوان کرد: این زمان مانند سال گذشته است و مالکان این‌گونه تاکسی‌ها یک ماه تا ۴۵روز پس از تحویل تاکسی فرسوده می‌توانند تاکسی نو خود را دریافت کنند.