خبرگزاری فارس- مجری ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: برای پرداخت وجه نقد ۹۳‌هزار دستگاه خودروی فرسوده که قرار است از طریق اسقاط از رده خارج شوند، دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا به شکل متعادل همکاری خواهند داشت. مهدی داداشی با بیان این مطلب اظهار داشت: در مذاکرات اولیه قرار بود سایپا وجه نقدی ۸۰‌هزار دستگاه خودرو فرسوده برای اسقاط و خارج شدن از ناوگان حمل و نقل را بپردازد، اما در مراحل بعد در این تصمیم تجدید نظر شد.

وی توضیح داد: بر این اساس قرار است وجه نقدی ۵۳‌هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده به میزان ۵/۱‌میلیون تومان برای هر دستگاه توسط سایپا و ۴۰‌هزار دستگاه توسط ایران‌خودرو پرداخت شود.

داداشی با بیان اینکه پرداخت وجه نقدی خودروهای فرسوده از روز یکشنبه هفتم تیر ماه آغاز شده است، توضیح داد: لیست خودروهایی که از طریق مراکز اسقاط ارائه شده مورد تائید ناجا قرار می‌گیرد و سپس از طریق ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده به شرکت‌های خودرو‌ساز ارائه می‌شود.

وی افزود: این شرکت‌ها نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده و پول را به بانک واریز می‌کنند تا به حساب مالکان خودروها واریز شود. داداشی گفت: طبق برنامه‌‌ای که مالکان خودروهای فرسوده برای مراجعه به مراکز اسقاط انتخاب کرده‌اند، این کار انجام شده و تا اواسط شهریور‌ماه اسقاط خودروها ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس واریز وجوه خودروهای فرسوده‌ای که توسط ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده خریداری شده‌اند، تا مهر‌ماه ادامه خواهد داشت.