گروه صنعتی ایران خودرو در اجرای تعهدات خود در چارچوب طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، امسال ۲۱۰هزار دستگاه خودرو فرسوده را جایگزین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی‌ایران‌خودرو - رضا تقی زاده مدیر پروژه خودروهای فرسوده ایران خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده بین ایران خودرو و وزارت کشور از اواخر مردادماه جاری این طرح به اجرا در می‌آید. وی ادامه داد: تعهدات ایران خودرو در سال گذشته ۱۳۷هزار دستگاه انواع خودرو بوده که از این میزان تعداد ۱۲۲هزار دستگاه به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی آن به علت عدم پرداخت تسهیلات بانکی هنوز تحویل داده نشده است. وی با این حال تاکید کرد که ایران خودرو در صورتی که سیستم بانکی به تعهدات خود عمل کند آمادگی واگذاری خودروهای مذکور را در اسرع وقت دارد.

وی تاکید کرد: در این طرح ۶۰هزار خودرو با موتور پایه گاز سوز به مشتریان تحویل داده می‌شود که از مزیت‌های مهم آن کاهش ۲۰درصدی مصرف سوخت، کاهش فراوان استهلاک قطعات و نیز افزایش توان این موتور نسبت به سایر موتور‌ها است. تقی زاده خاطر نشان کرد: در طرح فوق ارزش گواهی اسقاط برای وانت‌های زیر یک تن و خودروهای سواری، یک میلیون تومان و سقف وام تا ۵میلیون تومان با کار مزد ۵درصد است.

وی اضافه کرد: برای وانت‌های بالای یک تن و ون دو میلیون تومان تا سقف ۷میلیون تومان وام و برای تاکسی سه میلیون تومان با ۷میلیون تومان وام و مینی بوس نیز ۳میلیون تومان تا ۲۰میلیون تومان وام استثنائا با بازپرداخت ۷ ساله تعیین شده است.

تقی زاده ادامه داد: در طرح فوق خودروهایی از قبیل ون تندر-۹۰ (دارندگان تاکسی‌های فرسوده)، وانت باردو، پژو روآ، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ اس دی و سمند به مشتریان تحویل داده می‌شود که از این تعداد ۱۰۶هزار دستگاه به تعاونی‌های تاکسیرانی واگذار خواهد شد. در طرح جدید جایگزینی خودروهای فرسوده، خودروهای تاکسی بالای ۱۵ سال، وانت بالای ۲۰سال، خودروهای شخصی ساخت داخل و خارج بالای ۳۰ سال و نیز خودروهای ۶ و ۸ سیلندر و دو دیفرانسیل بالای ۲۵ سال جایگزین می‌شوند.