گروه خودرو- سازمان تاکسیرانی کشور براساس تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ مکلف به ورود ۳۰هزار تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی کشور بود که این تعهدات در سال ۸۶، به ۵۰هزار تاکسی جدید افزایش یافت.

ضامنی، مدیر روابط‌عمومی سازمان تاکسیرانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور در سال ۸۶ اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی کشور به منظور توسعه ناوگان تاکسیرانی برنامه ورود ۵۰هزار دستگاه تاکسی جدید را در برنامه کاری دارد و بهمن‌ماه سال‌جاری سهمیه ورود تاکسی‌های جدید به ناوگان تاکسیرانی از سوی مسوولان اعلام خواهد شد. ضامنی در خصوص اینکه در سال ۸۶ چه خودروهایی وارد ناوگان تاکسیرانی خواهد شد عنوان کرد: قرارداد برنامه توسعه ناوگان تاکسیرانی در سال ۸۶ نیز همانند سال ۸۵ با شرکت ایران‌خودرو منعقد خواهد شد و مانند سال گذشته خودروهای سمند، روا و پژو GLX وارد ناوگان تاکسیرانی کشور خواهد شد.

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تاکسیرانی کشور از مجموع ۳۰هزار تاکسی تکلیف شده به این سازمان تاکنون ۱۷هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی جدید وارد ناوگان تاکسیرانی کشور شده است و مابقی تاکسی‌ها نیز در حال طی کردن مراحل بانکی و اداری هستند و به زودی تعهدات این سازمان در سال ۸۵ پایان خواهد یافت.

ضامنی در رابطه با ورود خودروهای پروتون و تویوتا به ناوگان تاکسیرانی کشور افزود: خودروی پروتون در مرحله تست‌زنی قرار دارد و در صورتی که بتواند در مراحل تست فنی مورد تایید قرار گیرد وارد ناوگان تاکسیرانی کشور می‌شود، تویوتا کمری نیز در برنامه سازمان تاکسیرانی قرار دارد ولی هنوز ورود آن به ناوگان تاکسیرانی تایید نشده است.