خبرگزاری موج- ۹۶درصد قطعات مختلف موتورهای مگاموتور در داخل کشور تولید می‌شود. جواد نجم‌الدین، مدیرعامل مگاموتور، با بیان این مطلب، تکنولوژی تولید موتورهای گازسوز را داخلی دانسته و افزود: البته برای انجام برخی طراحی‌ها و تست موتور از مشاوران آلمانی کمک گرفتیم به‌طوریکه در شش ماهه دوم سال‌جاری شاهد تولید و عرضه انبوه موتور پایه گازسوز به بازار مصرف خواهیم بود.

نجم الدین ظرفیت تولید موتورهای پایه گازسوز در مگاموتور را ۲۵۰هزار دستگاه اعلام کرده و متذکر شد: موتور تولیدی در مگاموتور تمام افت ناشی از مصرف گاز را جبران می‌کند و با توان و گشتاور مناسب و استاندارد یورو ۳ و۴ به تولید می‌رسد.

وی از بکارگیری موتور تولیدی مگاموتور بر روی محصولات گروه خودروسازی سایپا به غیر از تندر-۹۰ و مگان خبر داد و گفت: خودروهای تندر-۹۰ و مگان موتورهای پایه گازسوز مخصوص خود را دارد.

نجم‌الدین در خصوص سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای تولید موتورهای پایه گازسوز، گفت: برای تولید این موتور هزینه آن چنانی صرف نشده است و فقط به منظور تست آن حدود ۲۰۰هزار یورو اختصاص داده‌ایم.

وی قیمت تمام شده موتور پایه گازسوز را پنج درصد بیشتر از قیمت موتور فعلی پراید اعلام و اضافه کرد: به‌طور حتم قیمت محصول تولیدی، رقابتی و عملکرد آن با توجه به طراحی صورت گرفته مناسب است به‌طوری که نگرانی‌ها و نارضایتی‌های مردم از عملکرد نامطلوب مصرف گاز در خودروهای خود، در این موتور از بین رفته است.

وی در مورد تحریم احتمالی تاکید کرد: هم‌اکنون ۹۶درصد موتورهای تولیدی مگاموتور ساخت داخلی است و برای تامین چهار درصد قطعات باقی مانده مورد نیاز نیز منابع فراوانی وجود دارد و تحریم تاثیری در شرایط فعلی موتورسازی نخواهد داشت.