خبرگزاری فارس - یک مقام آگاه گفت: بر اساس مصوبات تبصره ۱۳ باید ۱۲هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور می‌شد که هنوز حتی یک دستگاه نیز وارد این ناوگان نشده است.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: از ۳۰هزار تاکسی که بر اساس تکلیف بودجه سال ۸۵ برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در قالب تبصره ۱۳ باید واگذار می‌شد، ۲۰هزار تاکسی واگذار شده و تحویل ۱۰هزار تاکسی باقیمانده نیز بزودی آغاز می‌شود. وی افزود: از جمله مسائلی که اصلا روی آن کار نشده است، واگذاری و تحویل ۱۲هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس است که تا کنون یک عدد هم وارد ناوگان نشده است.

به گفته وی از ۱۵هزار دستگاه خودروی ون که ۱۰ هزار دستگاه آن متعلق به تهران است، حدود ۵ الی ۶هزار مورد ثبت نام شده و ۲هزار عدد هم تحویل شده است. علت کمی تحویل این خودروها نیز عدم استقبال مردم است.

این مقام آگاه یادآور شد: در زمینه وارد کردن ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حدود ۴۲۰۰ دستگاه آن وارد ناوگان شده است.

وی یادآور شد: در کشور، تنها ۲ کارخانه اتوبوس‌سازی وجود دارد. با این دو کارخانه نیز برای تغییر پلت‌فرم تولیدشان مذاکره شد تا به تولید اتوبوس‌های شهری نیز بپردازند. اما تا کنون اتوبوسی را بدین شکل تحویل نداده‌اند.