گروه خودرو- به هفته پایانی سال مالی ۸۵ رسیدیم و براساس وعده وزیر کشور تا پایان سال مالی ۸۵ ستاد نوسازی خودروهای فرسوده می‌بایست ۲۵۰هزار خودرو فرسوده را از رده خارج کند. اما طبق اعلام مسوولان ستاد نوسازی خودروهای فرسوده این طرح از تیر به شهریور منتقل شده است. در حال حاضر و براساس آمار ارائه شده از سوی ستاد نوسازی خودروهای فرسوده تاکنون ۲۲۵هزار خودروی فرسوده اسقاط و ۱۸۵هزار خودروی جدید نیز جایگزین شده است. براساس این کار تاکنون به ۱۷۰هزار نفر نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

علاوه بر طرح جایگزین خودروهای فرسوده این ستاد طرح خرید نقدی اینگونه خودروها را نیز در دستور کار خود قرار داد. ثبت‌نام از متقاضیان طرح خرید نقدی خودروها فرسوده در خردادماه صورت پذیرفت و طبق زمان اعلام شده ۲۵ روز پس اسقاط وجه خودروهای فرسوده به حساب سپهر مالکان آنها واریز خواهد شد. مهدی داداشی، معاون مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت طرح خرید نقدی خودروهای فرسوده گفت: در سری اول طرح نقدی تاکنون یک‌هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است که طی روزهای آینده مبلغ ۱۵میلیون ریال به حساب سپهر مالکان آنها واریز خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا مبلغ این طرح از سوی دولت پرداخت می‌شود و یا ارگان دیگر مسوول پرداخت نقدی خودروها است اظهار داشت: براساس قانون خودروسازها مکلف به پرداخت وجه خودروهای فرسوده هستند و در قبال این وجه خودروسازان از تخفیف گمرکی واردات قطعات منفصله خودرو برخوردار خواهند شد. وی در ادامه عنوان کرد: تمام خودروسازان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از تحقیقات گمرکی بهره‌مند شوند. داداشی در رابطه با طرح خروج خودروهای فرسوده در سال ۸۶ اظهار داشت: مراحل طرح خروج خودروهای فرسوده طی یک ماه آینده اعلام خواهد شد.