خبرگزاری موج- در روابط تجاری و اقتصادی خود با فرانسه، تابع سیاست‌های دولت هستیم. احمد قلعه‌بانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با بیان این مطلب افزود: بطور حتم در شرایط سیاسی با توجه به فضای حاکم بر سیاست‌های اقتصادی کشور تصمیماتی اتخاذ می‌شود که سایپا و شرکت‌های تابعه آن از این قاعده مستثنی نیست.

وی که در خصوص تولید خودروی سیتروئن C۴ و مشکلات واردات سیتروئن C۵ به کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: مساله پیش روی تولید C۴ مذاکرات فنی است و مشکل دیگری نیست.

قلعه‌بانی در پاسخ به اینکه «از چه زمانی شاهد تولید C۴ در ایران خواهیم بود؟»، گفت: هنوز به نتیجه قطعی در این خصوص نرسیده‌ایم و باید منتظر پایان مذاکرات باشیم.

مدیرعامل سایپا در خصوص تاخیرهای موجود در واردات برخی قطعات و خودرو از کشور فرانسه نیز، متذکر شد: ما براساس سیاست‌های دولت حرکت می‌کنیم و این مسائل بستگی به وضع رابطه و همکاری سیاسی ما با فرانسوی‌ها دارد که به طور طبیعی بر فعالیت‌های اقتصادی موثر است .

وی همچنین در پاسخ به اینکه «آیا با کره‌ای‌ها هم مشکلاتی برای ورود و خروج قطعه و خودرو وجود دارد یا خیر؟» بیان کرد: خوشبختانه با کره ای هیچ مشکلی نداریم.

قلعه‌بانی در پایان از تولید دو‌میلیون و ۲۰۰‌هزار خودرو در افق ۱۴۰۴ گروه خودروسازی سایپا خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد، یک‌میلیون و ۱۵۰‌هزار خودرو تولیدی متعلق به بازارهای صادراتی است که بخشی از آن باید در پلن‌های خارجی شرکت تولید و بخشی دیگر باید صادر شود.