روابط عمومی شرکت سایپا- محصولات کم مصرف سایپا شامل پراید، سایپا ۱۴۱، ریو و زانتیا همزمان با سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین با تقاضای چشمگیری از سوی مردم مواجه شده است. براساس برآوردهای انجام شده خودرو پراید در سیکل ترکیبی شهری و اتوبان در هر صد کیلومتر ۹/۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند که کمتر از مصرف سایر خودروهای هم کلاس خود است.

همچنین براساس استاندارد مصرف سوخت خودرو در ایران و همچنین مطابق استاندارد یورو II اروپا حد مجاز مصرف سوخت خودروهایی همچون پراید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷۲/۷ لیتر است که پراید حدود یک لیتر از این میزان کمتر مصرف می‌کند. پراید اولین خودروی کشور با موتور ۱۳۰۰ سی سی است که در اتوبان در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸/۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

زانتیا دیگر خودروی ساخت سایپا که دو سال پیاپی از سوی مردم به عنوان ایمن‌ترین و محبوب‌ترین خودرو ایران انتخاب شده است در اتوبان ۷ لیتر و به صورت ترکیبی در شهر و اتوبان در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند که از حد مجاز و استاندارد تعیین شده از سوی سازمان بهینه‌سازی مصرف ایران حدود دو لیتر کمتر است.

استاندارد مصرف بنزین در کشور برای خودروی هم کلاس زانتیا با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی حدود ۴۶/۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

براساس آزمایشات انجام شده، خودرو ریو هم در هر ۱۰۰ کیلومتر بصورت ترکیبی در شهر و اتوبان ۵/۷ لیتر مصرف می‌کند که از متوسط مصرف سوخت تعیین شده از سوی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت حدود ۵/۱ لیتر کمتر است.

سایپا روزانه دو‌هزار دستگاه پراید، سایپا ۱۴۱، ریو و زانتیا تولید می‌کند و همین تعداد خودرو روزانه تحویل مشتریان می‌شود.