گروه خودرو- سازمان‌های تاکسیرانی کشور بر اساس تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ ثبت‌نام تاکسی‌های پژو GLX را از چهارشنبه گذشته آغاز و ۳۰تیرماه به پایان می‌رساند. در پی برنامه توسعه ناوگان تاکسیرانی، ۱۰هزار خودروی پژو GLX در قالب تکالیف تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ باقی مانده بود که این سازمان ثبت‌نام از متقاضیان را به مدت ۱۰ روز آغاز کرده است.

براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵، سازمان تاکسیرانی کشور مکلف به ورود ۳۰هزار تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی کشور بود و بر همین اساس متقاضیانی که در این طرح ثبت‌نام کرده بودند به ترتیب الویت ثبت‌نام تاکسی‌های خود را دریافت کرند. از مجموع ۳۰هزار تاکسی ۵هزار و ۵۷۰تاکسی برای استان تهران در نظر گرفته شد و سایر شهرستان‌ها براساس نیاز خود تاکسی جدید را دریافت کردند. حال از ۲۰هزار تاکسی واگذار شده ۱۰هزار دیگر باقی مانده که قرار است به این تعداد پژو GLX واگذار شود.

ضامنی، مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کشور روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در خصوص طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور اظهار داشت: از مانده تکلیف سال ۸۵ که ۳۰هزار تاکسی جدید بوده در حدود ۱۰هزار تاکسی باقی مانده است که سازمان تاکسیرانی کشور مقرر کرده که تمامی سازمان‌های تاکسیرانی در سراسر کشور باید طی مدت ۱۰روز این تعداد تاکسی جدید را که پژو GLX است جذب ناوگان تاکسیرانی خود کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون تاکسی‌های سمند، پژو روا و پژو GLX وارد ناوگان تاکسیرانی کشور شده است که در بین این تاکسی‌ها پژو روآ به لحاظ قیمتی طرفداران بسیاری داشته است.

براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه سال گذشته دولت در مجموع ۵۰میلیون ریال تسهیلات برای تاکسی‌های واگذاری در نظر گرفته و این تسهیلات در خصوص تاکسی‌های سمند، پژو GLX و «روآ» یکسان در نظر گرفته شده است.