مجلس شورای اسلامی از عملیاتی کردن فکر و اندیشه طراحی و تولید و توسعه برند ملی بدست متخصصان و محققان ایرانی حمایت می کند و آن را افتخاری برای صنعت و اقتصاد کشور می‌داند. به گزارش روابط عمومی ایران‌خودرو سیدحسین هاشمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب فوق افزود: با به بار نشستن موتورملی این امکان بوجود آمد که بتوانیم خودرو کاملا ایرانی تولید کنیم. وی با اشاره به توسعه برندملی ایران در فراسوی مرزها گفت: کمیسیون صنایع و معادن از توسعه سهم ایران خودرو در بازارهای جهانی قاطعانه حمایت می کند.

هاشمی با اشاره به اینکه صدور هر دستگاه خودرو به فراسوی مرزها نشان‌دهنده نبوغ وتوان مهندسان ایرانی است، خاطرنشان ساخت: رشد صنعت خودرو کشور در گرو توسعه برندملی به عنوان حاصل ایده و طرح‌های نو و خلاق جوانان کشور است. وی خاطرنشان ساخت: بزرگ‌ترین سرمایه ایران‌خودرو، نیروی انسانی است که دائما به فکر تولید و طراحی نو بوده که این موضوع نشان‌دهنده نقش مدیریت علمی مدیریت شرکت در فرآیند تولید ناب است.

وی با اشاره به اینکه فناوری و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه حرف اول را در صنعت خودرو می‌زند، تاکید کرد: کشور در عرصه صنعت خودروسازی با بومی‌سازی فناوری‌های نوین‌، قدم‌های بزرگی در جهت کاهش وابستگی و توسعه صنعتی برداشته است.