ایران بازار استراتژیک شرکت رنو در آینده است و تحریم‌های احتمالی بر روی پروژه‌های رنو تاثیری نخواهند گذاشت و ما در ایران همچنان حضور خواهیم داشت. به گزارش ایسنا، کارلوس گون، مدیرعامل رنو نیسان، با بیان این مطلب افزود: با توجه به مسائل اخیر درباره پروژه هسته‌ای ایران، تصمیم‌گیری درباره ادامه حضور در ایران سخت بود. اما رنو تصمیم گرفته است که همچنان در بازار خودرو ایران حضور داشته باشد، چرا که بازار ایران برای ما بسیار مهم است و تا سال ۲۰۰۹ بخش عمده بازار ایران را به دست خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: برای عملیاتی شدن پروژه لوگان (تندر) در ایران به شدت تلاش خواهیم کرد و این پروژه را به سرانجام خواهیم رساند.

او با بیان اینکه تولید لوگان امسال در هند، ایران و برزیل آغاز خواهد شد، افزود: سعی می‌کنیم در بازارهای مختلف با توجه به شرایط بازار مدل‌های جدیدی بر روی پلات فرم لوگان طراحی کنیم. رنو همانند شریک ژاپنی خود در سال ۲۰۰۶ با کاهش فروش ۴درصدی روبه‌رو بود و نیسان نیز با کاهش بیش از سه درصدی روبه‌رو است، حال آنکه در بازارهای خارج اروپا فروش رنو که ۳۰ درصد بازار این شرکت مشترک را به خود اختصاص داده است، ۸ درصد رشد نشان می‌دهد. به همین دلیل بازارهای خارج اروپا برای رنو بسیار حیاتی است و ایران نیز برای این شرکت بسیاری مهم است. به همین منظور شرکت رنو به سهامداران خود گفته است که با معرفی مدل‌های جدید، امسال این شرکت رشد فروش را شاهد خواهد بود. از طرفی این شرکت اعلام کرده که در سال ۲۰۰۷ فروش خارج از بازارهای اروپا نیز افزایش خواهد یافت.