گروه خودرو- کاهش قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار (اس.دی) به‌رغم نزدیکی به روزهای پایانی سال، برای بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو، تعجب‌برانگیز است. این خودرو که با تیراژ بسیار پایینی تولید می‌شود هنوز نتوانسته برای مصرف‌کنندگان داخلی، جذابیتی ایجاد کند. هر چند مسوولان شرکت ایران‌خودرو معتقدند که این خودرو با اهداف صادراتی تولید می‌شود، اما عرضه کم آن به بازار این توقع را ایجاد می‌کند که قیمت آن نیز افزایش یابد که چنین نشده است.

طبق روال سال‌های پیشین، با نزدیکی به آخرین روزهای سال و فرا رسیدن سال جدید قیمت خودرو افزایش مختصری پیدا می‌کند اما این اتفاق ظاهرا در قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار نتیجه معکوس داشته است.

اما «ایسنا» روز گذشته با تایید خبرکاهش قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار به نقل از سیدمهدی قاسمی، مدیر بازاریابی شرکت ایران‌خودرو نوشت: قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V۲۰ که معادل تیپ دو پژو ۲۰۶ است با کاهش قیمت به ۱۱میلیون و ۹۹۰هزار تومان رسیده است.

از طرفی مدل‌های دیگر پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز شاهد کاهش قیمت بوده‌اند، به گونه‌ای که مدل V۱ که مشابه تیپ دو با موتور ۱۶۰۰سی‌سی است، هم‌اکنون با قیمت ۱۲میلیون و ۹۹۰هزار تومان فروخته می‌شود، در حالی که قیمت آن در ابتدا ۱۴میلیون و ۱۵۰هزار تومان بود.

مدل ۸ V که معادل تیپ ۵ است در ابتدا ۱۵میلیون و ۸۵۰هزار تومان قیمت داشت حال آنکه قیمت آن در حال حاضر ۱۴میلیون و ۵۹۰هزار تومان شده است.

مدل ۹ V، مدل اتوماتیک صندوقدار، نیز ۱۵میلیون و ۵۹۰هزار تومان قیمت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که علت این کاهش قیمت چه بود، گفته است: تیراژ پژو ۲۰۶ صندوقدار افزایش یافته که به تبع با بالا رفتن تیراژ، قیمت آن نیز کاهش می‌یابد.

البته ما برای سال آینده برنامه تولید ۹۰هزار دستگاه خودرو گروه ۲۰۶ را در نظر داریم که بخش عمده‌ای از آن مدل صندوقدار و صادراتی خواهد بود.

روز گذشته طی تماس خبرنگار ما با تعدادی از بنگاه‌های فروش خودرو، آنها ضمن تایید کاهش قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار از تیراژ پایین و عرضه نامناسب این خودرو گلایه و تاکید کردند که کمبود خودروی مذکور در بازار و به دنبال آن کاهش قیمت در روزهای پایانی سال کمی عجیب به نظر می‌رسد.