دارندگان کارت هوشمند سوخت خودرو در تهران و کرج از هفته آینده با کارت‌های خود در ۳۰ جایگاه سوخت‌گیری خواهند کرد و تعداد این جایگاه‌ها تا پایان ماه به ۲۰۰ خواهد رسید. به گزارش خبرگزاری فارس، صدور کارت‌های هوشمند سوخت موتورسیکلت‌ها به پایان رسیده و هم‌اکنون ۷میلیون کارت در این رابطه صادر شده است.

از این تعداد حدود ۲میلیون کارت تاکنون از چین به ایران وارد شده و مابقی نیز در مرحله بارگیری و ترخیص قرار دارد. توزیع این کارت‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

بنابراین گزارش، برای خودروهای پلاک ایران نیز حدود ۳میلیون و ۲۰۰هزار کارت سوخت تاکنون صادر شده است. پیش‌بینی می‌شود حدود ۵/۴میلیون خودرو در کشور دارای پلاک ایران باشند.

بنابراین گزارش، اجرای عملی طرح کارت هوشمند سوخت در تهران و کرج به صورت آزمایشی از هفته آینده آغاز می‌شود که در اولین مرحله، ۳۰ جایگاه زیر بار عملی سیستم خواهد رفت و مالکین خودروها با کارت هوشمند خود اقدام به سوختگیری خواهند کرد. به تدریج تا انتهای ماه جاری این تعداد به ۲۰۰ جایگاه افزایش خواهد یافت.

این کار به تدریج در تعدادی از جایگاه‌ها، آغاز و سیستم مربوط به استفاده از کارت فعال می‌شود. در ابتدا یک یا دو ردیف سوختگیری در جایگاه‌های منتخب با کارت فعال و به تدریج این مساله به تمامی‌جایگاه‌ها تسری خواهد یافت. خطوط و ردیف‌هایی نیز برای مالکین خودروهای فاقد کارت سوختگیری اختصاص می‌یابد.