خط تولید تندر ۹۰ ایران خودرو امروز با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور راه‌اندازی می‌شود.

منوچهر منطقی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایران خودرو با بهره‌گیری از توانایی مهندسان ایرانی موفق شد در یک برنامه‌ریزی ضربتی خطوط تولید این خودرو را نصب و راه‌اندازی کند. وی ادامه داد: کارشناسان ایران خودرو تمامی استانداردهای شرکت رنوی فرانسه را در ایجاد خط تولید این خودرو و فرآیند آن لحاظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ایران خودرو در این خطوط به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که قادر است در هر ساعت ۲۵ دستگاه تندر

( ال - ۹۰) تولید کند.

منطقی اضافه کرد: ایران خودرو از سال آینده در چارچوب تعهدات خود به شرکت رنو پارس بیش از ۷۵هزار دستگاه خودروی تندر تولید خواهد کرد.

وی اظهار داشت: طراحی خطوط تولید این خودرو در شرکت ایران خودرو این امکان را می‌دهد که تیراژ و تنوع تولید خودروی مذکور را به هر میزانی که مورد تقاضای بازار باشد، تنظیم کند.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و نیز شرکت رنو پارس از روند فعالیت‌های ایران خودرو برای فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید تندر ابراز رضایت کرده‌اند.

وی گفت: ایران خودرو برای تولید این خودرو یک سایت اختصاصی را طراحی کرده است تا بتواند محصولی با کیفیت مطلوب به بازار عرضه کند.

ایران خودرو برنامه‌ای را برای تولید سه محصول جدید بر اساس محصول تندر در دست طراحی مشترک و یا تولید هم زمان با رنو دارد تا آنها را روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.