گروه خودرو-ستاد نوسازی خودروهای فرسوده روز گذشته در اطلاعیه مهمی اعلام کرد که متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده، پس از تایید امکان دریافت وام در فرم شماره یک ، تنها ۷ روز کاری فرصت خواهند داشت تا این فرم را به نمایندگی‌های فروش خودرو تحویل دهند. این ستاد تاکید کرد در صورت مراجعه نکردن متقاضیان در زمان مشخص شده، اولویت آنها دیگر اعتباری نخواهد داشت و به آخرین نوبت انتقال داده می‌شوند. همچنین تحویل خودرو در آن زمان نیز منوط به موجود بودن خودرو است.

سیدرضا فاطمی، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده چندی پیش یکی از علل کندی طرح را عدم مراجعه به موقع متقاضیان عنوان و تاکید کرده بود که این امر برنامه‌ریزی بانک‌ها و خودروسازان را با مشکل مواجه کرده است. هرچند نوسازی خودروهای فرسوده از برنامه اعلام شده، عقب مانده است، اما اینکه در این بین چه گروهی مقصر اصلی این عقب‌ماندگی شناخته می‌شود، سوالی است که هر گروهی استدلال، قانع‌کننده‌ای برای آن دارد. خودروسازها عنوان می‌کنند که خودروهای تولیدی آنها در انبار در حال خاک خوردن است و ستاد نوسازی هم اعلام می‌کند که مقصر اصلی محقق نشدن برنامه‌ها، خودروسازها هستند چرا که آنها دیر به فکر افزایش تیراژ خود افتادند و این امر موجب تاخیر در برنامه‌ریزی مراکز اسقاط و بانک‌ها شد.

در هر صورت طبق قانون بودجه سال ۸۵، می‌بایست ۲۵۰هزار خودروی فرسوده از رده خارج شود این در حالی است که در آخرین گزارش ستاد، تنها ۵۷هزار خودروی فرسوده از سیستم حمل‌ونقل کشوری خارج شده و ۱۳۳هزار نفر از متقاضیان به بانک‌ها معرفی و ۳۰هزار نفر نیز خودروی جایگزین تحویل گرفته‌اند. خروج خودروهای فرسوده در لایحه سال ۸۶ نیز با اعتبار بیشتری پیش‌‌بینی شده است، حال مسوولان بایستی در اندیشه برنامه‌ریزی قاطع‌تری برای تحقق تعداد خودروهای پیش‌بینی شده باشند.