نایب‌رییس کمیسیون صنایع گفت: ایرادات سیستمهای فرمان، ترمز و کمربند ایمنی پراید توسط هیات تحقیق و تفحص مجلس بررسی و گزارش آن به مجلس ارائه خواهد شد. حمید‌رضا کاتوزیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، در‌ خصوص گزارش اخیر نیروی انتظامی مبنی‌بر ایراد سیستم کمربند ایمنی خودرو پراید و تهدید به عدم‌شماره‌گذاری‌‌ این خودرو، اظهار داشت: ما در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به ایرادهای متعددی در خودرو پراید برخورد کردیم که از آن جمله وجود نقص در سیستم فرمان، نقص در سیستم ترمز و سیستم کمربند ایمنی این خودرو است.

وی تصریح کرد: این ایراد‌ها توسط هیات تحقیق و تفحص مجلس احصاء شده و در گزارش ارائه شده به مجلس نیز عنوان خواهد شد.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع معادن ضمن ابراز بی‌اطلاعی از گزارش‌های نیروی انتظامی در خصوص نقص فنی کمربند ایمنی پراید تاکید کرد: ایرادهای فنی خودرو پراید بر‌اساس شکایات مردم و مطالعات انجام شده و زمینه خدمات پس از فروش این خودرو به دست آمده است. نماینده تهران همچنین در خصوص بازدید اخیر خود و حجت‌الاسلام اختری، نماینده تهران از خط تولید پژو‌۴۰۵ گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین اختری از وزیر صنایع و معادن در خصوص آتش‌سوزی‌های خودرو ۴۰۵ سوال کرده بودند و به همین دلیل وزیر صنایع و معادن در کمیسیون حاضر شده و به همراه مسوولان ایران خودرو پاسخ‌هایی را ارائه کردند. وی یادآور شد: مدیران ایران خودرو در آن نشست عنوان کردند برای جلوگیری از آتش‌سوزی خودروهای ۴۰۵ تمهیداتی را به کار برده‌اند و دیگر آتش‌سوزی رخ نخواهد داد و آقای اختری نیز گفتند در صورتی که این مساله برایشان اثبات شود، اعلام می‌کنند از پاسخ‌های وزیر صنایع قانع شده‌اند. کاتوزیان افزود: بر این اساس جلسه‌ای در شرکت ایران خودرو برگزار شد و مدیران این شرکت در بازدید از خط تولید ۴۰۵ توضیحاتی را ارائه کردند.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع گفت: بنا به درخواست آقای اختری من به همراه ایشان در ایران خودرو حضور یافتم تا به لحاظ فنی مسائل را توضیح دهم. وی افزود: در این بازدید، مدیران کنترل کیفیت ایران خودرو و شرکت ساپکو، مدیرعامل ایران خودرو و معاون پارلمانی وزیر صنایع نیز حضور داشتند و عنوان کردند ایراد شلنگ و ریل سوخت پژو ۴۰۵ کاملا برطرف شده و دیگر مشکلی از این جهت وجود ندارد.

کاتوزیان اضافه کرد: بنا به گفته این مسوولان محصولات جدید پژو ۴۰۵ که با نوع جدید شلنگ و اتصالات به بازار عرضه می‌شود، نباید ایرادی داشته باشند و مدیران ایران‌خودرو نیز وعده داده‌اند ریل سوخت هم قبل از زمان نصب بر روی خودرو و هم پس از نصب به وسیله دستگاه‌های اتوماتیک تست شده و مشخص ‌شود این سیستم دچار نشت است یا خیر؟ و اگر دچار نشت باشد مجددا تعویض می‌شود.