سالانه ۱۲میلیون نفر کشته و ۵۰‌میلیون نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح می‌شوند. به گزارش ایسنا دکتر ژان لوکوز، مدیرکل ایمنی جاده رنو، با بیان این مطلب افزود: هم اکنون مرگ‌و‌میر بر اثر تصادفات جاده‌ای نهمین عامل مرگ‌و‌میر است که سال ۲۰۲۰ به سومین عامل آن تبدیل خواهد شد، چراکه حجم خودرو‌ها در کشور‌های جهان سوم به شدت در حال افزایش است، حال آن که وضع راه‌ها و خودرو‌ها در این کشور‌ها چندان مناسب نیست. هم‌ اکنون نیز ۳۰‌درصد از مرگ‌ و‌میرها در بخشی از آسیا و آفریقا گزارش می‌شود. البته امیدواری‌هایی وجود دارد که با تولید خودرو‌های ایمن در سراسر جهان و قانونمند شدن بیشتر آن میزان تلفات رانندگی کاهش یابد.

وی با بیان این که شعار شرکت رنو «ایمنی در خودرو‌ها» است، گفت: هم اکنون هشت محصول رنو در میان خودرو‌های با ایمنی پنج ستاره قرار دارند و نحوه ترمز و هندلینگ مناسب، ایمنی خودرو و آموزش و سیستم ناوبری از مهم‌ترین راه‌های کاهش تلفات جاده‌ای است.

او تصریح کرد: جرم و چگالی خودرو رابطه مستقیمی با ایمنی آن دارد، ولی از طرفی با بزرگ‌تر شدن خودرو مصرف بنزین آن افزایش می‌یابد و از سوی دیگر ترافیک را افزایش می‌دهد و به همین دلیل شرکت‌های خودروساز به دنبال روش‌هایی هستند که در خودرو‌های کوچک سطح ایمنی مطلوب ایجاد کنند. این کارشناس ایمنی، یکی از موارد آسیب در تصادفات را ضربه ناشی از کمربند ایمنی خواند و گفت: با استفاده از کمربند‌های چند مرحله قفل شونده تا حدود زیادی این مشکل برطرف شده است.