به گفته مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده حدود ۳۰هزار خودروی فرسوده امسال در صورت تصویب مجلس از مالکان خریداری و اسقاط می‌شود. به گزارش ایسنا، سیدرضا فاطمی با اشاره به این که شرکت سایپا ۸ و ایران خودرو ۱۹ اولویت را برای مراجعه مالکان خودروهای فرسوده در نظر گرفته بود، افزود: بر اساس اعلام شرکت ایران خودرو تمامی ۱۹ اولویت که متقاضی خودروهای «وانت»، «سمند» و «پژو» باشند می‌توانند امسال از طرح جایگزینی برخوردار شوند و فقط برای خودروی «روآ» اولویت‌بندی وجود دارد.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: با توجه به این که در سال آینده هنوز مشخص نیست چه تسهیلاتی برای جایگزینی در مجلس تصویب می‌شود، به مالکان خودروهای فرسوده پیشنهاد می‌کنیم در طرح فروش نقدی شرکت کنند.

وی افزود:تاکنون ۱۳۳هزار متقاضی در طرح جایگزینی به بانک معرفی و ۹۰هزار نفر اعتبارسنجی شده‌اند و ۲۵هزار نفر خودروی جایگزین نیز تحویل شده است.

وی با اشاره به این که خودروسازان موظفند تا پایان مهلت قانونی این طرح را به اتمام برسانند، در خصوص فروش نقدی خودروهای فرسوده گفت: این طرح هم‌اکنون در قالب متمم بودجه سال ۸۵ به مجلس ارائه شده است که ۱۵ روز پس از ابلاغ به دولت اجرایی می‌شود.