رییس اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران گفت: هیچ گونه کمبود و بازار سیاهی در لوازم یدکی وجود ندارد. غلامرضا بخشی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص تاثیر طرح جمع‌آوری خودروهای فرسوده در بازار لوازم یدکی خودرو، اظهار داشت: ۲۰۰ واحد صنفی فروشنده لوازم یدکی خودروهایی از جمله ماشین‌های آمریکایی، جیپ، سیمرغ، لندرور و شورلت بودند که با اجرای طرح خودروهای فرسوده این واحدها دچار زیان شدند.

وی افزود: به دلیل اجرای این طرح به تعدادی از واحدهای صنفی لوازم یدکی صدمه هنگفتی وارد شد و این واحدها باید حوزه کاری خود را تغییر دهند.

بخشی زاده در مورد توقف خط تولید پیکان و تاثیر آن در بازار لوازم یدکی گفت: با توجه به این که پیکان طی سال‌های گذشته به تعداد بالا تولید می‌شد توقف تولید آن تاثیر زیادی در بازار لوازم یدکی نخواهد داشت. به اعتقاد بخشی زاده در حال حاضر نیز کالاهای مورد نیاز این خودرو به اندازه کافی در بازار موجود است و فروشندگان لوازم یدکی پیکان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به صورت تدریجی همراه با عرضه لوازم پیکان، لوازم خودروی دیگری را نیز در سبد فروش خود می‌توانند ارائه کنند. رییس اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران ادامه داد: با توجه به وجود تعداد زیاد لوازم پیکان در بازار، طی سال‌های آینده نیز مشکلی در عرضه لوازم یدکی آن پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه قیمت لوازم یدکی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است، افزود: چند سالی است که افزایش قیمتی در لوازم یدکی نداریم همچنین لوازم یدکی وارداتی نیز چندان افزایشی نداشته است.