گروه خودرو - با این که کمتر از ۳ ماه تا پایان سال باقی مانده قرار است ۲۵۰هزار خودروی فرسوده از رده خارج و مالکان آنها خودروهای نو تحویل بگیرند. این در حالی است که طبق گفته سیدرضا فاطمی، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده تاکنون تنها ۸ هزار خودروی نو تحویل متقاضیان شده و مابقی منتظر دریافت خودروهای خود هستند.

فاطمی در این باره به خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: تاکنون ۱۱۰هزار متقاضی خروج خودروهای فرسوده به بانک عامل معرفی شده‌اند که این گروه باید طی ۱۵ روز مراحل بانکی را گذارنده و وام خود را دریافت کنند.

وی در ادامه می‌افزاید: از این تعداد ۵۶هزار نفر متقاضی توسط ایران‌خودرو ۵۴هزار نفر توسط سایپا به بانک عامل معرفی شده‌اند.

فاطمی در خصوص این که چه تعداد متقاضی تاکنون وام خود را دریافت کرده‌اند؟ عنوان می‌کند: ۱۴هزار متقاضی تاکنون وام بانکی خود را دریافت کرده‌اند، مابقی نیز پس از انجام مراحل بانکی می‌توانند وام خود را دریافت می کنند.

اما یکی از مشکلات متقاضیان خودروهای فرسوده دریافت خودروی جایگزین پس از اسقاط خودروی فرسوده است.بسیاری از متقاضیان عنوان می‌کنند که تمام مراحل را انجام و حتی خودروی خود را نیز تحویل مراکز اسقاط داده‌اند، اما هنوز موفق به دریافت خودروی جایگزین نشده‌اند. ایران‌خودرو و سایپا نیز طی روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که به منظور برطرف کردن این مشکل تیراژ تولید خود را افزایش داده‌اند و متقاضیان می‌توانند پس از تحویل خودروی فرسوده به مراکز اسقاط، خودروی نو تحویل بگیرند. فاطمی افزود: مشکل تاخیر تحویل خودروهای نو برطرف شده و خودروسازان با افزایش تیراژ تولید خود به تعهدات خود تا پایان سال عمل خواهند کرد و تاکنون نیز هشت هزار متقاضی، خودروی نو خود را دریافت کرده‌اند.